Ontmoet Gerart Nijhoff, de nieuwste aanwinst van BMP Nederland

'Ik wist al heel jong dat ik in de commercie wilde, onder meer omdat ik graag met mensen in gesprek ben. Een echte salestijger ben ik niet, maar meer een helpende hand. Wanneer één van onze dealers bijvoorbeeld ergens gefrustreerd over is dan ga ik het gesprek aan en probeer zo goed mogelijk tot een oplossing te komen voor alle betrokkenen. Daar krijg ik energie van.' Aan het woord is Gerart Nijhoff, sinds januari als commercieel medewerker gestart bij BMP Nederland.

Gerart Nijhoff

Van tapijt naar snelroldeur
 
‘Mijn loopbaan ben ik begonnen bij een tapijtverkoper, maar de interieurbranche bleek uiteindelijk niet echt mijn ding. Ik zocht meer diepgang en uitdaging. Dat had ik als kind al. In mijn jeugd speelde ik samen met anderen vaak groots opgezette spellen. Vrienden van mij hadden een boomgaard en daar bouwden we dan een compleet dorp in na. Wel een half jaar lang bedachten we de meest uiteenlopende rollenspelen, waarbij ik vooral degene was die de boel aan elkaar praatte. Terugkijkend past dat weer bij het vak waar ik voor gekozen heb.’
 
Interesse in techniek
 
‘Toen ik uiteindelijk Marc van Vugt (red. mede-eigenaar bij BMP Nederland) ontmoette was de stap naar deurenland snel gezet. Eerst nog bij een ander bedrijf en nu dus bij BMP Nederland. Ik heb veel interesse in techniek en in deuren in het bijzonder. Het is immers altijd het zwakste punt van een gebouw met het oog op temperatuur, efficiëntie, tochtafsluiting en meer van dat soort zaken’, vervolgt Gerart. ‘Wanneer je dan samen met een klant naar de beste oplossing gaat zoeken door goed te luisteren, kennis te delen en bij wijze van spreken samen aan de tekentafel te zitten, dan ben ik helemaal op mijn plek. Er zijn immers zoveel verschillende typen snelroldeuren die elk hun eigen toepassing kennen. Het type mens waar ik mee aan tafel zit staat me ook enorm aan, dealers hebben vaak een no-nonsense instelling en daar houd ik van.’
 
Vast aanspreekpunt belangrijk
 
‘Ik geloof dat het hebben van een vast aanspreekpunt voor een dealer belangrijk is. Als je elkaar beter leert kennen gaat de samenwerking vaak ook steeds gemakkelijker. Ik zou mezelf omschrijven als een realistisch persoon die open en eerlijk aan tafel zit. Problemen wuif ik niet weg, ik zie het juist als mijn taak om zoveel mogelijk op te lossen. Mijn studie bedrijfskunde aan de Hogeschool helpt me hier overigens ook bij. Ik zit nu in het tweede jaar. Doordat je begrijpt wat mensen vanuit verschillende functies willen bereiken ben je een prima gesprekspartner voor de inkoper, de directeur, verkoper of een andere collega. Theorie en praktijk sluiten hierin mooi op elkaar aan. Kijk, ik ben pas 25 jaar, want toen ik 16 was rolde ik al de commercie in. Als gevolg daarvan heb ik veel draaiuren gemaakt en veel gehoord en gezien. Die brok ervaring en gedrevenheid neem ik mee naar de klanten van BMP Nederland’, besluit Gerart.

Reageer

Vul captcha code in:

1 Reacties

  • 28-01-2020 P. Van Mourik zegt:

    Mooi om te lezen dat de jonge generatie geïnteresseerd is en graag klanten servicegericht wil helpen. Dit past in de lijn van BMP! Veel succes :)